נרשמתם למערכת הדיוור וגיבשתם רשימת דיוור אלקטרוני המונה מגוון לקוחות. כבר התחלתם לשלוח ניוזלטרים תקופתיים... ומה הלאה? בטח הייתם רוצים לדעת מה הלקוחות חושבים על מה שכתבת להם? וגם שתהיה לכם את היכולת לענות על צורכיהם המשתנים מניוזלטר לניוזלטר.
כיום, מערכת
דיוור אלקטרוני משמשת להרבה יותר מדיוור, מערכת מתקדמת גם מספקת נתונים סטטיסטיים שעוזרים בשימור הלקוח– הרי אם תדעו על כך שהלקוח לא מתעניין בדיוורים שלכם עוד לפני שהוא גוזר את הגזרה ולוחץ על "הסר אותי מרשימת הדיוור" תוכלו להקדים תרופה למכה ולסקרן אותו מחדש.
פילוח יעיל של רשימת דיוור אלקטרוני דיוור אלקטרוני תמיד יעיל יותר ככל שהוא ממוקד יותר. חלקו את הרשימה לתתי סוגי לקוחות. העובדה שכולם לקוחות שלכם לא אומרת שהם זהים גם במאפיינים אחרים.
•
לקוחות קבועים אינם צריכים עוד מידע בסיסי אודות החברה וניתן לשלוח אליהם תכנים מתקדמים יותר בעוד ש
המצטרפים החדשים דווקא כן יוכלו
להיעזר במידע ראשוני.
• חלוקת
לקוחות רוכשים מול לקוחות מתעניינים: לקבוצת הרוכשים נודה על הרכישה ונציע מוצרים נוספים. לקבוצת המתעניינים נשלח תכנים
הסובבים הסרת חסמים (כמו מידע אודות כדאיות הרכישה, מבצעים והנחות, אחריות על המוצר וכו') כדי להוביל למכירה.
• קבוצת
מקור הגעת הלקוח – לקוחות שהגיעו דרך באנר המציע הנחה משמעותית- כנראה מעוניינים בהנחות מיידיות ללא שום קשר לבעל העסק.
לעומתם, לקוחות שהגיעו דרך כרטיס הביקור או פלייר שחולק בכנס, עשויים להיות בעלי אינטרסים יותר רציניים ומעוניינים גם במידע על החברה
ובטיפוח קשר מעבר לרכישה. לכל קבוצה יש לשלוח דיוור אלקטרוני העונה על צרכיה הייחודיים.
• קבוצת
מוחקים סדרתיים: נמענים שמתעלמים מהודעות דיוור אלקטרוני ומוחקים אותן על בסיס קבוע ובכל זאת לא מסירים עצמם מהדיוור הם
תופעה מעניינת... שילחו להם בכל פעם דיוור אלקטרוני מעט שונה כדי לבחון מתי הם יתעניינו לפתוח אותו ואז נתחו מה לדעתכם היה בתוכן שמשך
אותם. בלקוחות אלו יש להשקיע יחס מיוחד. ניתן להסביר להם שאתם מעוניינים בשיח אמיתי ובקשר עימם כלקוחות ושתשמחו לשמוע מה היו רוצים
לקבל במייל? גם אם הם לא יענו, ההתייחסות תקסום להם וגם אם לבסוף יסירו עצמם – יוותר להם רושם נעים מכם והם ישמרו על כבוד כלפיכם.
ליצירת רשימות תפוצה מפולחת במערכת V.I.Plus ?
פתחו חשבון חינם.