מערכת האוטומציה החדשה
Smoove
כבר באויר, ועל סיפונה פעולות שיווקיות רבות שעד לא מזמן דרשו ממנהלי השיווק זמן ומשאבים רבים. יש לא מעט תהליכים שכבר פועלים בשטח ומשיגים יותר מטרות בפחות זמן, אבל כמו בכל כיתה מצטיינת יש תמיד תלמיד או שניים שכיף לציין במיוחד.
כזה הוא סיפור הלקוח של קבוצת עזריאלי שהצליחה לחדש ולחזק את הקשר עם 3000 לקוחות בפחות מחודש, הודות ל Smoove.
רקע- קבוצת עזריאלי עוסקת כ- 30 שנה בייזום, הקמה, פיתוח וניהול של קניונים ומשרדים. כיום קבוצת עזריאלי היא הבעלים והמנהלת של 15 מרכזי קניות ומסחר והיא חברת הנדל"ן המניב הגדולה ביותר בישראל.
שלושה שבועות לפני הופעתה של הזמרת "סיה" שהופיעה ב - 11.8 בפארק הירקון, קבוצת עזריאלי העניקה הטבה ללקוחות חדשים וקיימים, כרטיס בהנחה של 80 ש"ח באמצעות מסרון ובו קופון אישי חד חד ערכי. המטרות העיקריות היו לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים, להגדיל את מספר חברי מועדון הלקוחות, ולקבל מידע חדש מהלקוח לטובת סגמנטציה ופרסונליזציה.
תיאור הצורך
קבוצת עזריאלי עמדה לפני שני אתגרים מרכזיים - שיווקי וטכני.
הצורך השיווקי:
החברה רצתה שלקוחותיה יהנו מההטבה מבלי שיצטרכו לעבור מסלול מסורבל מול נציגי לקוחות, או דוכנים בקניון, ולקצר את הזמן מרגע קבלת ההטבה ועד לרכישת הכרטיס.
הצורך טכני:
שליחת קוד קופון ההנחה ללקוח מבלי להזין אותו באופן ידני למערכת הדיוור, או לשכור את שירותיו של מתכנת (כרוך בהוצאה כספית גבוהה, ובזמן).
הפתרון
יצירת תהליך אוטומטי של טריגרים ופעולות באמצעות Smoove ואינטגרציה עם Google Sheets.
פירוט התהליך
המהלך החל בפרסום דף נחיתה בדף הפייסבוק העסקי, קמפיין ממומן בגוגל, ובאנרים ב Ynet ו- Walla שיובילו אל דף הנחיתה.
http://lp.vp4.me/d9tm דף הנחיתה.
הבאנר שהופץ באתר Ynet:
מעבר לפרטי ההרשמה הבסיסיים שהלקוח נדרש למלא, קבוצת עזריאלי הוסיפה
שדה מותאם אישית
- "קניון עזריאלי מועדף?" על מנת לדוור בעתיד מבצעים והטבות יותר רלבנטיים (סגמנטציה, ופרסונליזציה).
הלקוח הועבר לדף תודה שהודיע על מסרון שישלח ללקוח בתוך מספר דקות, ובו קופון ההנחה. סיום ההרשמה היה הטריגר להמשך התהליך מאחורי הקלעים במערכת.
כאן מתחיל הפיתרון הטכני:
הטמענו בSmoove - בלוק בשם Zapier שיאפשר להוסיף לכל תהליך אוטומטי שתיצרו, אינטגרציה ללמעלה מ - 750 מערכות ואפליקציות שונות כמו Google, Facebook, V.I.Plus והרשימה עוד ארוכה. גם כאן בדומה ל Smoove, האינטגרציה בין המערכות מוגדרת באמצעות טריגרים ופעולות.
נחזור לקבוצת עזריאלי. בסיום ההרשמה בדף הנחיתה, נשלח טריגר ל Zapier למשוך את קוד הקופון מגוגל Sheets, ולהטמיע אותו בשדה מותאם אישית במערכת V.I.Plus
הפעולה הפשוטה הזו, חסכה ימי עבודה רבים ופיתוח בעלות של אלפי שקלים שהיו נדרשים ללא שיתוף הפעולה עם Zapier שכן האלטרנטיבה להקצאת השוברים ישירות מ-Google Sheets הייתה לפתח מנגנון ייעודי להקצאת מספרי שובר ייחודיים ו"שריפתם".
לאחר פעולה זו נשלח מסרון ללקוח עם הקוד מתוך Smoove.
במסרון הופיעה קישורית אל אתר האינטרנט של משרד הכרטיסים, וכעת הלקוח יכול לממש את ההטבה, וכל זה מבלי לדבר ולו פעם אחת עם נציג לקוחות.
לקוח שקיבל את הקוד ולא מימש אותו קיבל מסרון באופן אוטומטי לאחר מספר ימים ובו המסר הבא:
שרטוט התהליך המלא במערכת:
התוצאה
3000 לקוחות (ומעריצי סיה) שקבוצת עזריאלי חיזקה או חידשה את הקשר איתם בפחות מחודש.
מעבר לנתון היפה, קבוצת עזריאלי קצרה הצלחות נוספות בתהליך:
- קיצור זמן הרכישה (פחות מחמש דקות).
- נאמנות לקוח וחיזוק התדמית החיובית.
- Data הלקוחות מסרו פרטים שישמשו לשיווקים רלבנטיים ואישיים בעתיד.
- חיסכון בכוח אדם. כל התהליך אוטומטי ולא דורש שום כוח אדם, מלבד האדם שיצר את התהליך מלכתחילה.
- שדרוג איכות ההפצה הדיגיטלית.
רן רולינצקי, מנהל הדיגיטל בתחום הקניונים של מרכז עזריאלי: "כל הפעילות הייתה מדהימה, הן מבחינת מכירת הכרטיסים והן מבחינת האפקט השיווקי, וגם מבחינת המותג סיה. אפשר לסמן זאת כהצלחה"