אחת החוזקות העיקריות של שיווק בעזרת תהליכים אוטומטיים היא היכולת להיות רלבנטי ללקוח בזמן הנכון ובמקום הנכון.
תהליך אוטומטי הוא נתיב שהמשווק סולל מראש כשהמטרה להוביל אל יעד מוגדר כמו רכישה. המסרים רלבנטיים כי לאורך הנתיב מוקמו טריגרים (Triggers) שפעולה או חוסר פעולה בעקבותם, העידו על מוכנות או כוונת הלקוח ובהתאם לכך הוגדר המסר האוטומטי שישלח.
אנו נפרט על סוגי טריגרים נפוצים והמלצה איך כדאי לעבוד איתם:
1. טריגר: הורדה של מדריך מקצועי
הורדה חינמית של מדריך שיצרת ועוסק בתחום הרלבנטי לעסק שלך היא התחלה מצויינת לתהליך אוטומטי קלאסי, וגם לאיסוף פרטי לקוחות חדשים כתנאי להורדה.
מה לשלוח? מייל אישור, עם הנעה לפעולה של הצעד הבא.
מומלץ לשלוח ללקוח הודעה רשמית שמאשרת את ההורדה ומציינת את הפרטים של המוצר שזה עתה הוריד. למשל אם הלקוח הוריד וובינר, מייל חוזר עם פרטי הוובינר, הנושא, התאריך ושעה יהיו מייל מצויין לטריגר הנ"ל. זוהי רק התחלת היחסים בינכם לכן לא כדאי כבר במייל הראשון להציע מוצר לרכישה.
כעת לאחר התגובה הראשונית כדאי לתכנן את המהלך הבא בהתאם למטרות שלך. האם המטרה להניע עוד צעד במורד המשפך השיווקי, או שהמטרה היא להפיץ את התוכן לעוד לקוחות פוטנציאלים? כל אחת מהמטרות מחייבת כפתור הנעה לפעולה שונה במייל הבא.
2. טריגר: התחיל הרשמה אך לא סיים
קורה לא מעט שלקוח כבר התחיל את הפעולה שרצית אך משהו גרם לו להסס ולעצור. זאת הזדמנות עבורך לשלוח דיוור ובו תגובה שתחזק את ביטחון הלקוח ותקדם אותו אל הצעד המיוחל.
מה לשלוח? תוכן רלבנטי והנעה לפעולה אלטרנטיבית.
עליך לשער מה יכול לגרום לכך שלקוח היסס ולא השלים את ההרשמה, יכול להיות שחסר לו עוד מידע מקצועי או שהוא מעדיף מענה אנושי? זאת הזדמנות למשל לשלוח עוד חומרי הדרכה חדשים כמו סרטונים או סטטיסטיקות ולהציע לו הנעה לפעולה ליצירת קשר טלפוני.
עוד אופציה מועילה היא פשוט לשאול את הלקוח מדוע לא המשיך בתהליך? ולהציע עזרה בהשלמת התהליך. תופתעו לגלות שלקוחות משיבים לשאלה זו ומעוניינים לקבל מענה להתלבטות שהייתה להם.
3. טריגר: צפייה בתוכן מסויים
אתר הבית של עסק כולל בדרך כלל מספר מוצרים ותכנים רלבנטיים. למשל, חברת קייטרינג שמוכרת גם מגשי אירוח וגם נותנת שירות לאירועים קטנים , תציג עמוד רלבנטי לכל סוג מוצר באתר הבית שלה.
מה לשלוח? כיום, בעזרת קודי מעקב שמוטמעים אצלך באתר, ניתן לדעת באיזה תוכן או שירות הלקוח התעניין ולשלוח לו לאחר מכן דיוור רלבנטי בהתאם.
אם נמשיך עם הדוגמה של חברת הקייטרינג, כשלקוח צפה בעמוד שבו התפריט לאירועים קטנים, אפשר לשלוח לו לאחר מכן מכתב ובו המלצות ותמונות מאירועים קודמים שביצעה החברה. ישנם חברות שיבחרו לאגור את המידע ולהשתמש בו בדיוורים עתידים, תלוי במוצר שהחברה מוכרת.
4. רכישת מוצר או שירות
נכון שכל קמפיין מטרתו להניע לרכישה בסופו של דבר, אך זאת לא תחנה סופית במסע שאוטומציה מובילה את הלקוח. לאחר שלקוח רכש מוצר זאת הזדמנות מצויינת לרכישות נוספות.
מה לשלוח? אישור רכישה והצעה לרכישת מוצרים משלימים (Up sales/cross sales).
לאחר שלקוח רכש מוצר הוא מקבל אישור רכישה אל תיבת הדואר שלו, זהו דיוור שאחוז הפתיחה שלו גבוה ביותר ולכן כדאי מאוד להוסיף שורה תחתונה בסגנון: אנשים שרכשו את המוצר x אהבו גם מוצרים נוספים, או להציע בצורה ישירה מוצרים משלימים. למשל חברת תיירות שזה עתה מכרה חבילת נופש יכולה לצרף לאישור ההזמנה גם הצעה לרכישת ביטוח.