אם אתם מנהלי עסק או משווקי מותג ושמתם לכם למטרה להגביר את המודעות למותג שלכם באמצעות משלוח ניוזלטר תקופתי, אתם וודאי יודעים שההרשמה למערכת ניוזלטר קלה ומהירה... אבל יצירת ניוזלטר מא' ועד ת' היא לפעמים מאתגרת מאוד. בכתבה זו נציין 3 כללי בסיס לכתיבת ניוזלטר קריא וזכיר, כזה שנמענים יפתחו ויתעניינו לקרוא עד סופו.
1.
בחרו סגנון מרכזי
כתיבה אובייקטיבית – מקצועית:
כדי לכתוב ניוזלטר מקצועי עליכם להכיר את העבודות. כתיבה אובייקטיבית המבוססת על מחקרים, ידע נפוץ ועובדות מוכחות תיצור ניוזלטר בעל סמכות מקצועית ליידע ולהסביר לנמען דבר מה שלא ידע עד כה.
כתיבה סובייקטיבית – חווייתית:
לפעמים כתיבה סובייקטיבית של ניוזלטר אווירתי, חווייתי או אישי, מתאימה יותר לקהלי יעד מסוימים. כתיבת ניוזלטר סובייקטיבי מערבת את הרגשות, החוויות והפרשנויות האישיות שלכם ככותבים או כבעלי מקצוע המוכרים מותג. ניוזלטר מסוג זה דורש כנות, יצירתיות והמון עניין (הומור, הפתעה, רגש).
כדי להחליט בין כתיבה אוביקטיבית לסובייקטיבית, חישבו למי מיועד כל ניוזלטר.
קהלים המעריכים ניוזלטר מקצועי:
· אנשי מקצוע – רופאים, עו"ד וכו'
· סטודנטים
· גולשים עם מטרה לימודית.
קהלים המעריכים ניוזלטר חווייתי:
· ילדים ובני נוער
· גולשים עם מטרה בידורית.
2.
ניוזלטר עם תוכן פשוט
השתמשו באוצר מילים התואם את הידע וההבנה של קהל היעד. אם אתם כותבים ניוזלטר הפונה לבני נוער תוכלו לשלב מילות סלאנג שקבוצת גיל זו מכירה. אם אתם כותבים ניוזלטר שפונה לאנשי מקצוע תוכלו לשלב מילים, מונחים ורעיונות מהתחום המקצועי. הימנעו מביטויים סבוכים ומסולסלים, ממטאפורות שאינן ברורות ומדימויים שאינם מוסכמה חברתית ידועה.
3.
ניוזלטר עם כותרות מושכות
פתחו כל פסקה בכותרת מעניינת, מצחיקה, אקטואלית, מסקרנת או שנויה במחלקות... כדי לעורר את הנמען לקרוא את הפסקה שאחריה. חשוב שכל כותרת תהיה רלוונטית לתוכן שהיא מציגה. ההקשר יכול להיות:
· סיכום התוכן שיופיע בפסקה
· העלאת שאלה שהתשובה עליה מופיעה בפסקה
· משפט המציג את הנושא עליו תדבר הפסקה
· משפט המציג את המסקנה המתבקשת מהפסקה
כותרות טובות המחלקות את התוכן לפסקאות יסייעו לקרוא "לגלוש" טוב יותר דרך ניוזלטר שלם וכן יהוו רמזי זיכרון לתוכן שנקרא.
ליצירת ניוזלטר מנצח כחלק מאסטרטגיית השיווק של המותג - פתחו חשבון דיוור חינם.