דיוור אלקטרוני הוא שיטה מצוינת להפיץ מסרים שיווקיים בדיוק אל הקהל שרוצה לצרוך אותם. בעת הצטרפות לרשימת דיוור אלקטרוני מצהיר הנמען שהוא מעוניין לקבל מכם מסרים שיווקיים. כלומר, רשימת התפוצה שלכם היא למעשה רשימה של לקוחות פוטנציאליים ו/או חוזרים שמעוניינים בתקשורת איתכם מבלי שתצטרכו לבצע הסרת חסמים. אולם, בכל הנוגע למסר עצמו- לניסוחו ולעיצובו, מדובר בעבודה בה יש להשקיע מחשבה בכל פעם מחדש.
1.
דיוור אלקטרוני חייב להיות מוכוון מטרה.
לפני שאתם מחליטים על מה תדברו בהודעת דיוור אלקטרוני חישבו לרגע על סוג הקהל שלכם:
-
מיקום דמוגרפי.
-
קבוצת גיל.
-
מגדר – אישה או גבר.
-
מצב משפחתי – רווק / נשוי / עם או בלי ילדים.
-
מצב מקצועי – סטודנט / מתמחה / עובד / מובטל.
לכל קבוצה כזו יש תחומי עניין שונים, שפה שונה שמדברת אליהם וצרכים שונים מבחינת המוצר או השירות.
2. דיוור אלקטרוני חייב להיות רלוונטי
במידה ויש לכם קה"מ ספציפי שעליו אתם יודעים את הנתונים מסעיף 1. ניתן למקד דיוור אלקטרוני סביב נושא מרכזי אחד. במידה ואתם רוצים לכוון דיוור אלקטרוני אחד לכל סוגי הנמענים שלכם ניתן לשלב בכל דיוור אלקטרוני מספר נושאים בחלוקה לפסקאות. דיוור אלקטרוני כללי המיועד למגוון קהלים הינו פחות מומלץ, ומתאים יותר לשלב התחלת הדיוור בו טרם השגתם נתונים והסקתם מסקנות אודות סוגי הנמענים, תחומי העניין שלהם ודפוסי הפעילות הצרכנית שלהם.
שלבו בכל דיוור אלקטרוני מקטעים שונים
(כמו בדפי עיתון) כמו:
-
עדכונים שנעשו בחברה שעשויים לעניין את הנמען.
-
יצירת קשר עם המדוור.
-
מבצעים והנחות.
-
טיפים ומדריכים אירועים.
-
דעות הגולשים.
-
המלצות החודש ועוד.
3. ניסוח המידע לכדי דיוור אלקטרוני מעניין
כדי להעביר את המסר שבחרתם לנכון להעביר, השתמשו ב – 6 השאלות, לגבי המוצר / השירות שאתם מפרסמים:
-
מה-
מהו המוצר. ציינו בקצרה את שמו ומטרתו (ניתן לשלב עם הסלוגן של המוצר) למשל: "עוגה-לי" עוגה אישית לימי הולדת. אין יומולדת בלי "עוגה-לי"
-
מי-
לאילו לקוחות מיועד המוצר? למשל: עוגה- תפנה להורים לילדים.
-
למה-
למה המוצר שלכם טוב יותר משל המתחרים?
-
מתי-
באילו עיתויים יזדקק הלקוח למוצר שלכם? למשל: "יש לקטנטן שלכם יומולדת?"
-
איך-
כיצד משתמשים במוצר?
-
איפה-
היכן ניתן להשיג את המוצר?
פתחו חשבון דיוור חינם ושלחו הודעות דיוור אלקטרוני מעניינות ללקוחותיכם.